HTML

GutBesser...Dresden

Friss topikok

Címkék

2011. (1) a (1) adó (1) aj (1) ajándék (1) alapítvány (1) alíz (1) apeh (1) aquafitness (1) arany (1) audi (1) autó (1) bábel (1) bábeli (1) backstreet (1) barát (1) bicikli (1) bkv (1) bobo (1) bohlen (1) bones (1) boys (1) brian (1) bridget (1) bringa (1) bsb (1) budapest (1) burlesque (1) bürokrácia (1) burton (1) carter (1) cayman (1) cirkusz (1) coldplay (1) csend (1) csodája (1) csodák (1) csodaországban (1) d (1) dead (1) dieter (1) dj. (1) dobogó (1) drezda (1) dugó (1) elba (1) elbemare (1) élet (1) életpálya (1) építkezés (1) esküvő (1) fényév (1) fiatal (1) főiskola (1) foolmoon (1) forgalmidugó (1) fornetti (1) fúrnak (1) fűtés (1) gema (1) gosling (1) gospel (1) gulliver (1) gulyás (1) gulyáskrém (1) gumicukor (1) ha (1) Halloween (1) halloween (1) harsány (1) helyezett (1) hentes (1) hideg (1) hollister (1) howie (1) iii. (1) interjú (1) isten (1) jakuzzi (1) janus (1) jazz (1) jelmez (1) jones (1) kacsa (1) karácsony (1) katie (1) katolikus (1) kávé (1) kedvezmény (1) keksz (1) kétarcú (1) kevin (1) kiárusítás (1) kínai (1) koccintás (1) kocsi (1) költözés (1) közlekedés (1) külföld (1) labirintus (1) Lánchíd (1) legígéretesebb (1) littrell (1) Loswitz (1) magabiztos (1) magyar (1) magyarország (1) mans (1) mclean (1) melua (1) menyasszony (1) miért (1) Mindenszentek (1) munkások (1) narnia (1) német (1) németország (1) nick (1) nudista (1) nyaralás (1) nyelv (1) nyelvtanulás (1) old (1) ősz (1) óz (1) petárda (1) piros (1) porsche (1) porszívó (1) posta (1) princess (1) puszta (1) range (1) református (1) richardson (1) rover (1) rudi (1) ryan (1) sales (1) shatterhand (1) sirály (1) sirályok (1) stílus (1) styling (1) sütemény (1) süti (1) szauna (1) szél (1) szentjánosbogár (1) szilveszter (1) templom (1) tim (1) turkáló (1) túró (1) újrakezdés (1) uszkár (1) út (1) utazás (1) vállalkozója (1) vallás (1) válogatott (1) varjú (1) vibrátor (1) vihar (1) vizilabda (1) vízszint (1) vogue (1) winettou (1) zűrzavar (1) Címkefelhő

2011.09.21. 13:12 CallMeMom

Bábel


 …ünnepélyesen megfogadtam a lányok előtt, hogy nem számít, ha másnap munka, ha korán kell kelni, vagy éppen este 10-ig bent vagyok, de ha buli, ott a helyem: ”Mert az utolsó hónapot meg kell húzni!”. Elvégre elmegyek, ha nem is a világ másik végére, de elég messze ahhoz, hogy mindez indokolt legyen… Derekasan helytálltunk! Tűsarkakon tomboló nyáréjszakák kopogtak a búcsú felé vezető úton és szinte fel sem fogtam, mi készül dübörögve az augusztusi viharban. 

Aztán egyszer csak snitt… csönd lett.


 Alte Meißner Landstraße - megérkeztünk, másik város, másik ország, másik nyelv… amit nem beszélek. A nagyobb baj, hogy ők is hasonlóan viseltetnek az angol és természetesen a magyar nyelv tekintetében. Tudtam, hogy ez lesz, de élesben szembesülni a problémával már egészen más volt.

Több hét telt el szigorúan csak Zénót sétáltatva a lakás és az Elba part között.
Hála istennnek elég közel van ahhoz, hogy ne kelljen németek közé menni, egyáltalán találkozni velük… Mondván pihenek, mert azt már itthon elhatároztam,  hogy 1 hónapig nem csinálok semmit.  Bár arról nem volt szó, hogy beszélni sem fogok…

A némasági fogadalom részleges feloldásában aztán bizonyára sokat segített, hogy „nyelvtanulási szándékkal“,  fordulatos német sorozatokkal foglaltam le magam a nap tetemes részében: Rote Rosen (Vörös Rózsa), Verbotene Liebe (Tiltott Szerelem)… csak, hogy két kedvencemet említsem.

A telenovellák megértésében tanúsított fejlődésemen felbuzdulva, szép lassan kimerészkedtem. Első önálló utam egészen pontosan a tőlünk úgy 100m-re lévő Edeka-ba vezetett. Én csak Édenkertnek hívom, mivel legyen sós vagy édes, de olyan ételeket lehet kapni, hogy első bevásárlásunk alkalmával Anya rám szólt, ne sikongassak a meglepetéstől, mert  még azt hiszik, sosem láttam ilyeneket…
Hát mit mondjak, jól hiszik.

Sok egyéb mellett, egy német VOGUE társaságában tértem haza bevásárló „körutamról“. A kép-szöveg arányból kiindulva gondoltam, talán ezt hamarabb elolvasom majd, mint a Gésa emlékiratainak spanyol kiadását, amit nagyjából két és fél éve, Gran Canarian nyitottam ki először és időről-időre azóta is lelkesen szótárazok…

Hiába terjesztettük  ki  a stratégiai játékmezőt Zénóval, egyre nagyobb területet felderítve az Elba mentén, megérkezésem után pár héttel már kezdtem érezni a tétlenség súlyát. Végül a “September Issue” mellé elővettem ismét a titkos fegyvert, a Memorias de Una Geisha-t, mi mást!? Izgága természet lévén, pár nap után ez is kevésnek bizonyult.

Azóta angol/amerikai filmekből, a Jóbarátok ötödik évadjának spanyol verziójából és persze a korábban már említett német sorozatokból kreált, méretes bábeli zűrzavarban telnek a napok. Ha pedig úgy érzem ez már túl sok, a Frekvence Jedna-t hallgatom...szlovákul.

Talán itt az ideje nyakamba venni a várost...?! ;)

 

komment

Címkék: nyelvtanulás nyelv bábel zűrzavar bábeli


süti beállítások módosítása